رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

کنگره مخاطر التکفیر

ویدئو 6

نشست علمی تخصصی "پدیده تکفیر از منظر ادیان"
0 0 4455 113

نشست علمی تخصصی "پدیده تکفیر از منظر ادیان"

0 0 4455

از سوی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری اعلام شد:
برگزاری نشست علمی تخصصی "پدیده تکفیر از منظر ادیان"

نشست علمی تخصصی پدیده تکفیر از منظر ادیان با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و نمایندگان اقلیت های دینی و اعضای کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری در دانشگاه تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله) برگزار شد.

نشست علمی تخصصی "پدیده تکفیر از منظر ادیان" با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و نمایندگان اقلیت های دینی و اعضای کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری در دانشگاه تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله) برگزار شد.

این نشست از سلسله نشست های کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که با همکاری مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و با هدف تاکید بر اشتراک ادیان الهی بر مقابله با پدیده تکفیر برگزار گردید.

در این جلسه اساتید دانشگاه و نمایندگان اقلیت های دینی در مورد پدیده تکفیر در ادیان مختلف و اشتراک همه ادیان در مقابله با تکفیر و افراط گرایی سخنان خود را ارایه نمودند.

در ابتدای نشست حجت الاسلام موسوی نسب با ارائه گزارشی از فعالیتهای کنگره پرداختند و در ادامه دکتر واعظی ریاست مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران در مورد زمینه های تعامل میان ادیان برای مقابله با افکار تکفیری سخنانی ارائه نمودند. بعد از ایشان نمایندگان زرتشتیان جناب موبد دکتر  پدرام سروش پور با موضوع دیدگاه منتقدانه زردتشتیان در مورد تفکرات تکفیری و ارائه راهکارهایی برای مقابله با تفکرات تکفیری مطالبی را ارائه کردند.
 حجت الاسلام دکتر میردامادی عضو هیئت علمی دانشکده معارف دانشگاه تهران نیز سخنان خود را با موضوع مساله تکفیر در ادیان ارائه کردند

تاریخ انتشار: « 1397/10/10 »

Makarem.ir 5 سال قبل
دیدار میهمانان کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام
0 0 34905 119

دیدار میهمانان کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام

0 0 34905

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ ــــــ سوره مبارکه فتح آیه 29

Makarem.ir 8 سال قبل
دشمن اصلی کیست؟
0 0 23485 163

دشمن اصلی کیست؟

0 0 23485

تکفیر سازمان دهی شده از غرب است و این افراد از روی عقیده نمیجنگند از روی دستور میجنگند

Makarem.ir 8 سال قبل
اهداف کنگره جهانی جریانهای افراطی
0 0 23414 111

اهداف کنگره جهانی جریانهای افراطی

0 0 23414

اهداف کنگره:

1. اجماع علمای اسلام و انتشار صدای آنها که باعث آگاهی فریب خوردگان و انزوای تکفیری ها میشود.

2. اثبات اینکه تکفیری ها مسلمان نیستند.

وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ و مانند کسانى نباشید که پس از آنکه نشانه هاى روشن (پروردگار) به آنان رسید، پراکنده شدند و اختلاف کردند; و آنها عذاب عظیمى دارند. سوره مبارکه آل عمران آیه 105

Makarem.ir 8 سال قبل
پرهیز از تفرقه افکنی ها
0 0 25303 103

پرهیز از تفرقه افکنی ها

0 0 25303

به زبان آوردن مطالبی که کینه ها رو برانگیخته می کند یکی از وسایلی است که دشمن بیشترین استفاده رو از آن می کند.

Makarem.ir 8 سال قبل
همایش مهاباد
0 0 131711 605

همایش مهاباد

0 0 131711

 پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همایش "تکفیر؛ چالش های پیش رو، مسئولیت های علمای اسلام" در مهاباد

دو مسئولیت سنگینی علمای اسلام: اولاً باید به غیرمسلمین ثابت کنیم اینها تعلیمات اسلام نیست و انحراف از اسلام است و به طور قطع بیگانه از اسلام است. ثانیاً به جوانان مسلمان هم این را ثابت کنیم تا جذب به آنها نشوند.

Makarem.ir 7 سال قبل