رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

بیانات و مواضع

حمایت از کالای ایرانی

4 سال قبل
0 6012 797 0

Video: حمایت از کالای ایرانی

<p>حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) درباره اهمیت آسان گیری در زندگی فردی و اجتماعی گفتند: بسیاری از مشکلات و تشکیل پرونده ها به دلیل سخت گیری های کوچک است، متأسفانه در فضای خانوادگی هم سخت گیری هایی وجود دارد که وضع خانواده را به هم می زند، باید زندگی ر آسان گرفت. سخت گیری ها مایه بدبینی و نزاع است و آسان گیری سبب محبت در جامعه و خانواده ها می شود.</p> <p>ایشان افزودند: اصل در اسلام بر آسان گیری است و احکام و قوانین اسلام بر همین اساس است. معظم له با اشاره به نامگذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی و با بیان این که آسان گیری در زندگی یک اصل اساسی اجتماعی است، افزودند: آسان گیری به این برنامه کمک موثری می کند. اگر افراد جامعه آسان گیر باشند در صورتی که تفاوت مختصری بین کالای ایرانی و خارجی وجود داشته باشد می توانند از تولیدات داخل حمایت کنند.</p> <p>ایشان اضافه کردند: مسائل اجتماعی مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته هستند که باید برای حل همه آن ها برنامه ریزی کرد، برای حمایت از تولید داخلی فرهنگ سازی بسیار لازم است اما کافی نیست. باید فرهنگ سازی کنیم مردم از اجناس داخلی استفاده کنند و بدانند که اشتغال جوانان و راه افتادن کارخانه ها وابسته به حمایت از کالای ایرانی است و اگر اجناس خارجی استفاده شود جوانان بیکار، کارخانه ها ورشکسته و وابستگی به خارج بیشتر می شود.</p> <p>معظم له تحقق حمایت از کالای ایرانی را دارای عوامل متعدد دانستند و اظهار داشتند: یکی از عوامل مهم حمایت &laquo;کیفیت&raquo; است و اجناس داخلی باید از کیفیت لازم برخودار باشند، برای این کار نیز باید فرهنگ سازی شود.</p> <p>ایشان ادامه دادند: مردم برخی تولیدات مانند برنج ایرانی را بر خارجی ترجیح می دهند چون دارای کیفیت است، اگر همین گونه برتری کیفیت در اجناس دیگر وجود داشته باشد مردم سراغ اجناس داخلی می روند. موضوع دیگر قیمت های بالای اجناس داخلی است، وقتی بانک ها سود فوق العاده بالا را می گیرد کارخانه ها مجبور به گران تر فروختن می شوند و همچنین وقتی مزد کارگر به واسطة بالا بودن اجاره منزل و قیمت ارزاق به سبب دخالت دلالان بالا می رود تولید کننده چاره ای جز گران کردن قیمت کالا ندارد.</p> <p>حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: باید برای حل معضلات مهم بانک ها و رفع موانع تولید داخلی چاره اندیشی جدی کرد.</p> <p>ایشان عنوان کردند: مانع مهم دیگر قاچاق است که تا از آن جلوگیری نشود کالای داخلی رونق پیدا نخواهد کرد.</p> <p>معظم له خاطرنشان کردند: وقتی وابسته به خارج شویم مشکلات جدی ایجاد می شود و کل نظام اقتصادی گرفتار خواهد شد، اندیشمندان باید بنشینند و حلقه های زنجیر حمایت از تولید ملی&nbsp; را بررسی کنند.</p> <p>ایشان با بیان این که یکی از مشکلات وابستگی به خارج، فضای مجازی است، اضافه کردند: فضای مجازی بیگانه درصدد کشاندن معاملات به عرصه مجازی وابسته به خارج هستند تا وابستگی ما را به خارج بیشتر کنند، امیدواریم که اگر بنای جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد درباره تمام جوانب اندیشیده شود، نباید تنها به نفع امروز نگاه کرد بلکه باید آینده خود و فرزندان را در نظر بگیریم.</p>

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) درباره اهمیت آسان گیری در زندگی فردی و اجتماعی گفتند: بسیاری از مشکلات و تشکیل پرونده ها به دلیل سخت گیری های کوچک است، متأسفانه در فضای خانوادگی هم سخت گیری هایی وجود دارد که وضع خانواده را به هم می زند، باید زندگی ر آسان گرفت. سخت گیری ها مایه بدبینی و نزاع است و آسان گیری سبب محبت در جامعه و خانواده ها می شود.

ایشان افزودند: اصل در اسلام بر آسان گیری است و احکام و قوانین اسلام بر همین اساس است. معظم له با اشاره به نامگذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی و با بیان این که آسان گیری در زندگی یک اصل اساسی اجتماعی است، افزودند: آسان گیری به این برنامه کمک موثری می کند. اگر افراد جامعه آسان گیر باشند در صورتی که تفاوت مختصری بین کالای ایرانی و خارجی وجود داشته باشد می توانند از تولیدات داخل حمایت کنند.

ایشان اضافه کردند: مسائل اجتماعی مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته هستند که باید برای حل همه آن ها برنامه ریزی کرد، برای حمایت از تولید داخلی فرهنگ سازی بسیار لازم است اما کافی نیست. باید فرهنگ سازی کنیم مردم از اجناس داخلی استفاده کنند و بدانند که اشتغال جوانان و راه افتادن کارخانه ها وابسته به حمایت از کالای ایرانی است و اگر اجناس خارجی استفاده شود جوانان بیکار، کارخانه ها ورشکسته و وابستگی به خارج بیشتر می شود.

معظم له تحقق حمایت از کالای ایرانی را دارای عوامل متعدد دانستند و اظهار داشتند: یکی از عوامل مهم حمایت «کیفیت» است و اجناس داخلی باید از کیفیت لازم برخودار باشند، برای این کار نیز باید فرهنگ سازی شود.

ایشان ادامه دادند: مردم برخی تولیدات مانند برنج ایرانی را بر خارجی ترجیح می دهند چون دارای کیفیت است، اگر همین گونه برتری کیفیت در اجناس دیگر وجود داشته باشد مردم سراغ اجناس داخلی می روند. موضوع دیگر قیمت های بالای اجناس داخلی است، وقتی بانک ها سود فوق العاده بالا را می گیرد کارخانه ها مجبور به گران تر فروختن می شوند و همچنین وقتی مزد کارگر به واسطة بالا بودن اجاره منزل و قیمت ارزاق به سبب دخالت دلالان بالا می رود تولید کننده چاره ای جز گران کردن قیمت کالا ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: باید برای حل معضلات مهم بانک ها و رفع موانع تولید داخلی چاره اندیشی جدی کرد.

ایشان عنوان کردند: مانع مهم دیگر قاچاق است که تا از آن جلوگیری نشود کالای داخلی رونق پیدا نخواهد کرد.

معظم له خاطرنشان کردند: وقتی وابسته به خارج شویم مشکلات جدی ایجاد می شود و کل نظام اقتصادی گرفتار خواهد شد، اندیشمندان باید بنشینند و حلقه های زنجیر حمایت از تولید ملی  را بررسی کنند.

ایشان با بیان این که یکی از مشکلات وابستگی به خارج، فضای مجازی است، اضافه کردند: فضای مجازی بیگانه درصدد کشاندن معاملات به عرصه مجازی وابسته به خارج هستند تا وابستگی ما را به خارج بیشتر کنند، امیدواریم که اگر بنای جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد درباره تمام جوانب اندیشیده شود، نباید تنها به نفع امروز نگاه کرد بلکه باید آینده خود و فرزندان را در نظر بگیریم.

0 نظر

پاسخ

ارسال نظر